måndag 16 juni 2008

Misslyckade mintkyssar...

Det har varit lite dålig uppdatering på sistonde, men jag har haft fullt upp med att ha sommarlov! ;) Jag och mamma var på marknad för någon dag sedan och där köpte vi supergoda mintkyssar! Men det kan ju inte vara så svårt att baka sådana själv tänkte jag. Så idag kom jag till skott. Men det var betydligt knepigare än jag trodde... Jag (och mamma) hann koka tre satser. Dom två första omgångarna kokade vi nog för länge för det blev bara en stenhård klump som det inte gick att göra något av... :( Men man brukar ju säga "tredje gången gillt" så då gjorde vi en sista omgång som vi kokade betydligt kortare tid, och allt såg bra ut tills det att man sedan skulle vispa lite i smeten, och vi vispade nog lite för mycket, för dom blev som snöbollar istället för släta "mynt" men dom här gick i alla fall att äta till skillnad från dom förra omgångarna. Jaja, nu har vi nog gjort alla misstag som man kan göra med mintkyssar så nästa gång kommer dom att blir supersnygga!

Jag kan lägga ut receptet sen när jag har gjort en till omgång så att jag säkert vet att dom går att lyckas med! ;)

Obs! inte mina mintkyssar på bilden, ville bara visa hur dom ser ut för er som inte vet...
;) (Bilden kommer
härifrån)

Inga kommentarer: