söndag 26 oktober 2008

Sweetie


Hur många visste att det fanns en frukt som heter Sweetie? Inte då jag i alla fall. Nu har jag smakat den, men det var ingen hit, enligt mig. Jag tycker att den hade en konstig, besk smak. Jag vet inte om dom har det i vanliga fall, eller om det bara var just den här. Vi skar den i klyftor och åt, men det var inte så mycket ätbart på den, skalet var ca 1,5 cm tjockt och det gjorde att det blev väldigt små klyftor kvar. Är det någon som vet om dom brukar ha så här tjockt skal? Och brukar dom smaka beskt eller råkade vi bara få en dålig? ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg den frukten i affären här om dagen. Tänkte först köpa några för att proväta, men sen såg jag att de hade en bild på en som var delad på mitten. Och den såg inte god ut. Lite frukt. Och tporrt på något sätt verkade det lilla som fanns att vara. Så det blev inget inköp. Det låter inte som att jag gick miste om så mkt :)

Anonym sa...

Är det inte dags för en uppdatering snart? ;)

Anonym sa...

nej den är jättegod och söt! prova igen, du verkar ha fått en dålig. jag köpte hem några stycken och alla dom var supergoda!

M sa...

Man delar dem på mitten och äter med en sked! :) "Skinnet" på klyftorna ska inte ätas, utan enbart "köttet"! Precis som när man äter en grapefrukt. Jag tycker att den är jättegod! Prova igen!

Med vänliga hälsningar
Michelle