tisdag 13 maj 2008

Kladdmuffins


Du behöver:

2 ägg
2,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält margarin

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 200 g.
2. Placera ut 16 formar på en plåt.
3. Smält margarinet coh låt svalna.
4. Vispa ägg och socker poröst.
5. Tillsätt vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Vispa!
6. Tillsätt sist mjölet och margarinet. Vispa!
7. Fördela smeten i formarna och grädda i ca. 10 minuter.


Jag kommer tyvärr inte ihåg var jag hittade det här receptet. Men jag antar att det var på någon hemsida på internet ;)
Det här är ett recept som går hem hos alla i min familj ;) Det är superlätt att baka och tar nästan ingen tid alls att göra. Jag rekomenderar det här receptet till den som snabbt vill ha något gott att äta ;D

2 kommentarer:

Annela sa...

De ser jättegoda ut!!

Gott och blandat sa...

Dom är jättegoda! ;)